FEN DENEYLERİ VE ÇALIŞMALARI

ARKADAŞLAR BEN BU HAFTA SİZİNLE OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ DERSİNDE HAZIRLADIĞIM SUNUMU PAYLAŞTIM UMARIM İŞİNİZE YARAR. :)
İÇİNDEKİLER
a)Okul Öncesi Eğitimde Fen Çalışmaları
b)Çocukların Gelişimine Etkileri
c)Fen ve Doğa Etkinlik Türleri
d)Dikkat Edilmesi Gereken Özellikler
e)Sınıfta Uyulması Gereken Kurallar
f)Fen Çalışmalarında Kullanılan Yöntemler
g)Deneyler Sırasında Uyulması Gereken Kurallar
h)Birkaç Deney Örnekleri
a)Okul Öncesi Eğitimde Fen Çalışmaları
Erken çocukluk ,çocukların temel kavramları ve bilimsel süreç becerilerini kazandıkları deneyimlerle dolu bir dönemdir.
Bu çalışmaların hedefleri arasında ;
1)Beş duyularını kullanma,
2)Tahminde bulunma,
3)Araştırma yer alır.
4)Çevrelerin gözlemleme,
5)Sahip oldukları bilgileri kullanma,
6)Bilimi tanıma ve yönelme,
7)Problem çözme becerilerini geliştirme,
8)Soyut kavramları anlamlandırma,
9)Araç-gereç seçime becerilerini geliştirme
yer alır.
b)Çocukların Gelişimine Etkileri
-Merak duygusunu tatmin eder.
-Yaparak yaşayarak öğrenme sağlar.
-Sosyal gelişimine katkı sağlar.
-Kendi kendini denetlemeyi öğrenir.
-Sorumluluk alma,paylaşma,yardımlaşma ve başkalarının hakların saygılı olmayı öğrenir.
-Dil gelişimine yardımcı olur.
c)Fen ve Doğa Etkinlik Türleri
-Formal olan fen ve doğa çalışmaları
-Formal olmayan fen ve doğa çalışmaları
-Rastlantısal fen ve doğa çalışmaları
-Formal Olan Fen ve Doğa Çalışmaları
-Gözlem yapma,inceleme,bilgilenme, farklılıkları ve benzerlikleri keşfetme,tanımlama ve tartışma yer almaktadır.
-Formal Olmayan Fen ve Doğa Çalışmaları
-Serbest zaman süreci içinde çocukların çeşitli materyalleri istedikleri gibi kullanarak denemeler yapmalarını içermektedir.
-Rastlantısal Fen ve Doğa Çalışmaları
-Anlık meydana gelen ve çocukların ilgilerini çeken bir takım olaylarla çocuklara fen eğitimi vermeyi amaçlamaktadır.
d)Dikkat Edilmesi Gereken Özellikler
-Konular çocuğun ilgisini çekebilmelidir.
-Deneyler verilirken oyun yoluyla verilmelidir.
-Çocuğa seçim yapma fırsatı sunulmalıdır.
-Etkinlik sonunda çocuk hem sözel ifade edebilir hem de resimle deneyi anlatabilir.
-Fen ile ilgili kavramları somutlaştırarak .anlatılmalıdır

e)Fen Çalışmalarında Kullanılan Yöntemler
-Gözleme dayalı etkinlikler
-Deneye dayalı etkinlikler
-Gözleme dayalı etkinlikler
-Hedef ; çocukların gözlem becerilerini desteklemektir.Bu gözlem çocukların ihtiyaçlarına göre şekillendirilmelidir.
-Bu etkinliklerde çocuklar ;gözlem yapma ,tahminde bulunma,gözlediklerini arkadaşlarıyla paylaşma becerisini kazanır.
-Deneye Dayalı Etkinlikler
-Genel amaç;çocukları fen ile ilgili kavramları yaparak ve yaşayarak öğrenmesidir.çocukların gelişimleri ve ilgileri dikkate alınarak hazırlanmalıdır.
f)Deneyler Sırasında Uyulması Gereken Kurallar
-Güvenlik sağlanmalıdır.Acil durumlar için önemeler alınmalıdır.
-Çocuklar yalnız bırakılmamalıdır.
-Araç-gereçler uygun şekilde kullanılmalıdır.
-Çalışma ortamı temiz ve düzenli olmalıdır.
-İlk yardım malzemeleri bulunmalı ve sürekli kontrol edilmelidir.
g)Deneyler Sırasında Uyulması Gereken Kurallar
Malzeme dolaplarının duvara sabitlenmesi gerekmektedir.
Kırılan cam eşyaların ortada bırakılmamasına özen gösterilmelidir.
Kaza durumlarında ilk müdahaleyi yapmalı ve acilen doktora götürülmelidir.

BLOGUM:)))







MERHABA ARKADAŞLAR!!!BEN BLOGUMDA SİZLERE STAJDA UYGULADIĞIMIZ VE ÇOCUKLARIN BUNLARI YAPMAKTAN ZEVK ALDIKLARI ETKİNLİKLERİ TANITACAĞIM.UMARIM SİZLERİNDE İŞİNE YARAR. KOLAY GELSİN :))































































İzleyiciler